Przykład 8
Firma produkcyjna
Wyzwanie
Budowanie zaangażowania pracowników, a w szczególności mobilizacja kadry kierowniczej do przeprowadzenia spotkań z zespołami, których celem jest analiza wyników badania zaangażowania i przygotowanie planów działań.
Rozwiązanie
Przeprowadzenie warsztatów zespołów (menedżer + zespół). Warsztaty składały się z:
- gry HaiTekTM, która pokazywała znaczenie zaangażowania (komunikacji, współpracy, usprawniania procesów) dla uzyskiwania rezultatów biznesowych
- analizy wyników ilościowego badania zaangażowania uzyskanych przez dany zespół
- pracy nad planem przeprowadzonej z wykorzystaniem technik kreatywnego myślenia.
Efekty
Menedżerowie dostrzegli potencjał badania zaangażowania w organizacji, nie tylko jako narzędzia diagnozy, ale również jako pretekstu do uruchomienia komunikacji, budowania sieci relacji i rozwijania współpracy.
Pracownicy uświadomili sobie, że mają wpływ na własny poziom zaangażowania poprzez proaktywne podejmowanie działań usprawniających współpracę i komunikację a także przeciwdziałających powstawanie silosów w organizacji.
Dla zespołów powstały plany wzmacniania zaangażowania, co pozwala przewidywać jego wzrost w tych zespołach.