Przykład 1
Sieć salonów odzieżowych
Wyzwanie
Rozwój kompetencji przywódczych kierowników salonów sprzedaży.
Rozwój kompetencji przywódczych kierowników salonów sprzedaży.
Rozwiązanie
Kierownicy aplikowali do udziału w projekcie opisując kejsy menedżerskie, które były dla nich wyzwaniem w zarządzaniu. Dla wybranych uczestników zrealizowany został projekt uwzględniający potrzeby indywidualnej i organizacyjne. W ramach indywidualnej ścieżki rozwojowej każdy z kierowników pracował z coachem. Ścieżka rozpoczynała się od badania narzędziem 360 stopni - Mirror, indywidualnej sesji informacji zwrotnej i zaplanowania celów rozwojowych. W ramach ścieżki zespołowej uczestnicy realizowali cykl warsztatów wzmacniających priorytetowe kompetencje. Zwieńczeniem cyklu było przygotowanie przez uczestników warsztatu z zakresu radzenia sobie w zmianie, który realizowali dla pracowników firmy. Projekt zakończył się oceną zachowań kierowniczych dokonaną przez podwładnych.
Kierownicy aplikowali do udziału w projekcie opisując kejsy menedżerskie, które były dla nich wyzwaniem w zarządzaniu. Dla wybranych uczestników zrealizowany został projekt uwzględniający potrzeby indywidualnej i organizacyjne. W ramach indywidualnej ścieżki rozwojowej każdy z kierowników pracował z coachem. Ścieżka rozpoczynała się od badania narzędziem 360 stopni - Mirror, indywidualnej sesji informacji zwrotnej i zaplanowania celów rozwojowych. W ramach ścieżki zespołowej uczestnicy realizowali cykl warsztatów wzmacniających priorytetowe kompetencje. Zwieńczeniem cyklu było przygotowanie przez uczestników warsztatu z zakresu radzenia sobie w zmianie, który realizowali dla pracowników firmy. Projekt zakończył się oceną zachowań kierowniczych dokonaną przez podwładnych.
Efekty
Przydatność programu rozwojowego oceniona została przez kierowników na 9,1 (w skali 1-10). W ocenie podwładnych każdy z kierowników poprawił swoje kompetencje kierownicze, poprawa oceniona była w zależności od kierownika na 22-86%, każda z ocenianych kompetencji poprawiła się, największą poprawę zaobserwowano w ramach kompetencji motywowanie - 68%.
Przydatność programu rozwojowego oceniona została przez kierowników na 9,1 (w skali 1-10). W ocenie podwładnych każdy z kierowników poprawił swoje kompetencje kierownicze, poprawa oceniona była w zależności od kierownika na 22-86%, każda z ocenianych kompetencji poprawiła się, największą poprawę zaobserwowano w ramach kompetencji motywowanie - 68%.